bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.

„Un vis împlinit”




Activitatea instructiv-educativă din fostele case de copii aveau în esență scopul de a realiza optima integrare școlară și socio-profesională a minorilor ocrotiți de stat încercând cu mijloace educative specifice, realizarea formării personalității individuale a minorului, în consens cu întreaga evoluție socială. Ea încearcă cu întregul climat educativ să suplinească influența educativă a familiei de proveniență, și să determine decisiv dezvoltarea aptitudinilor minorului, îmbogățirea cu valențe a sistemului individual inter-relațional, determinarea unei conduite pozitive, descoperirea premiselor pregătirii pentru viață și pentru lumea productivă, susținerea parametrilor individuali și autodezvoltării. Admițând casa de copii drept o comunitate vie, dinamică, o comunitate capabilă să-și trăiască din plin viața spirituală, deschisă larg către viața socială reprezentată de instituțiile cu care intră în contact direct, cultural-artistice, sportive, etc, admitem că procesul instructiv-educativ se realizează pe multiple coordonate în cadrul bugetului de timp. Dintre acestea, un loc important îl ocupă activitățile culturalartistice, care se soldau cu serbări de o calitate deosebită la care participau colegii din clasă și din școală, invitați, părinți ai copiilor, care se declarau deosebit de mulțumiți pentru felul cum își petrec copiii lor timpul liber. Aceste activități dezvoltă la copii capacitatea de receptare și asimilare a frumosului, le dezvoltă simțul estetic, îi face mai buni, mai prietenoși. Conștient de toate aceste deziderate, ca director și pedagog, am făcut tot ce a fost posibil pentru încurajarea acestui tip de activități, la acea dată mult sub nivelul posibilităților și mai cu seamă a necesităților. Pe prim plan, am situat inițierea copiilor cu aptitudini la principalele instrumente, în vederea închegării unei micro-orchestre. Primele încercări au fost anevoioase și s-au soldat cu eșecuri în sensul că, deși am reușit să încadrez la casă un profesor, absolvent al Conservatorului, talentat și priceput, după circa trei ani, deși i-am acordat tot sprijinul (instrumente, spațiu, etc. ), eșecul a fost total. La fel s-a întâmplat și cu următorii doi profesori. Făcând parte din juriu la diverse concursuri la care se prezentau formații folclorice, în anul 1984, am descoperit persoana de care avea nevoie Casa de copii. Printre alte formații s-a prezentat și cea dirijată de d-l Marcel Dupu, profesor suplinitor la o școală din zona Dorohoiului. Am fost impresionat de formația ce a prezentat-o, și după concurs am purtat o primă discuție despre venirea sa la unitatea noastră. Prima etapă de activitate, a fost testarea și selecționarea copiilor, descoperindu-i pe cei cu aptitudini, iar după deschiderea anului școlar au început repetițiile. Rezultatele muncii au fost impresionante, astfel că, după cinci luni a prezentat la 8 Martie 1985, primul spectacol (acordeon, viori, clarinet, contrabas, țambal, tobă, trompetă, grup vocal). Pentru întregul nostru colectiv, copii, cadre didactice, salariați, această realizare record a constituit o bucurie fără seamăn. Se înțelege că pentru a se ajunge la acest succes nu au fost suficiente orele din catedră, profesorul muncind cu copiii, individual sau în grup, uneori și 8-10 ore pe zi. De la o lună la alta progresele erau tot mai vizibile și spectacolele s-au înmulțit la unitate și la nivelul orașului, apoi am început deplasările în localitățile din județ, de asemenea, încununate de succese. Merită subliniat faptul că, atunci când prezenta spectacolul în parcul Casei de copii se adunau zeci de oameni din cartier. Efectul succesului asupra copiilor a fost deosebit. A crescut uimitor numărul celor care solicitau să participe la activitatea cercului. Faptul că au început să vină și copii din oraș, inclusiv fete, a contribuit mult la socializarea copiilor din unitatea noastră, la creșterea prestigiului acesteia. După un an de activitate, orchestra a primit un nume semnificativ „Mugurelul”, fiind cea mai bună formație de copii din județul Botoșani. Alături de rezultatele bune și foarte bune în procesul instructiv-educativ, aceasta a contribuit la creșterea prestigiului casei noastre pe plan județean și național. De la un an la altul rezultatele au fost tot mai bune, la diferite concursuri și festivaluri județene și la nivel național, cucerind numeroase trofee, iar ca drept recompensă membrii formației primeau locuri gratuite în tabere și li se organizau excursii. Seria succeselor a continuat cu deplasările în străinătate dintre care amintim: Bulgaria, Republica Moldova, Spania, Franța, Germania, unde au stat timp de două-trei săptămâni. Personal consider că această activitate a influențat în mod pozitiv anumite aspecte legate de latura socio-comportamentală a tuturor copiilor din Casa de Copii Școlari nr. 2 Dorohoi (Centrul de Plasament „Mugurelul”). În prezent, Centrele de Plasament au altă organizare, așa încât, copiii pot frecventa cercurile din cadrul Cluburilor Copiilor și Elevilor sau ale Școlilor Populare de Artă. Îmi doresc să mă bucur cât mai mulți ani de acum încolo de prezența și de succesele Orchestrei „Mugurelul” ca un vis care nu s-ar mai sfârși !

TOADER LULCIUC,
Director al Casei de Copii școlari nr. 2 Dorohoi
între anii 1969-1997

home